Senast Avklarat: Spyro the Dragon , PS1

Plattform / Äventyr  utvecklat av Insomniac Games och utgiven av SCEA , 1998

Spyro The Dragon var ett spel jag fick hem från en bagageloppis för ett år sedan och är en titel jag aldrig rört innan. Jag skulle provspela så allt funka och blev därmed fast. Jag försökte få min flickvän intresserad då hon är grymt ”hoppskillad” av oss båda men hon avböjde då hon fann det ”tråkigt” inget spel för henne alltså. Själv så tyckte jag spelet var riktigt underhållande och var lika fort fast som jag började. Spyro The Dragon för Playstation är helt klart en av de bästa Plattformspelen jag spelat och når nästan fullpott. Endast detaljer i styrmekaniken stör lite och drar ner för max poäng. Helt underbar bandesign med passande skön musik och ett fullsmockat äventyr med mycket variation. Jag måste säga att jag ifrågasatte spelet då det rikta sig till barn i första hand. Med tanke på hur svårt jag tyckte det kunde vara vissa delar av spelet så kan jag inte låta bli och säga att detta spel är en utmaning för alla åldrar så låt hela familjen sätta tänderna i detta underhållande plattformsspel. Låt dig inte luras att Spyros ack så söta utseende du kommer bli bjuden på en utmaning . Jag personligen har tappat räkningen på vilken speltid jag sluta på då jag spelade detta till och från i flera månader. Men du får räkna med att du har att göra ett stort antal timmar.

Handling: Spyros vänner har blivit förstenade av den onda Gnasty Gnorc och det är nu upp till Spyro att rädda sina vänner och återigen skapa fred i drakvärlden. För att göra detta måste han kämpa sig genom tuffa banor och en rad olika varelser. Vid sin sida surrar hans vän, trollsländan Sparx som fungerar som en livmätare åt Spyro. Under sin väg genom spelet möter han även äggtjuvar som roffat åt sig de små drakäggen. Att springa ikapp dessa tjuvar är inget måste men kan vara en kul grej att göra. Du springer igenom världar som Artisans, Peace Keepers, Magic Crafters, Beast Makers and Dream Weavers). Det finns även en bonus värld men för att låsa upp den måste du klara av spelet till 100%, samla alla diamanter och rädda alla drakar. På varje värld finns en kille med en luftballong. Denna ballong tar dig vidare till nästa värld.

Källa

Lite kort omInsomniac Games
 Insomniac Games är en Amerikansk spelutvecklare med säte i Burbank, Kalifornien. Grundades 1994 av Ted Price och som också ägs av Sony Computer Entertainment. 2011 starta man en ny avdelning  som fick namnet Insomniac Click som främst inriktar sig på att utveckla spel till den mobilamarknaden och även spelapplikationer för sociala nätverk som Facebook.

, , , , , , , , , ,

  1. Spel jag har klarat ut 2012! « medialen

Kommentera

