Senast Avklarat: Hunter: The Reckoning Wayward, PS 2

Action, Hack and slash. Utvecklat av High Voltage Software och publicerad av Vivendi 2003.

Min speltid ca 8 tim. [Normal]

Detta spel är en fortsättning av Hunter: The Reckoning som släpptes till Xbox och Gamecube 2002. Nu har de fyra spelbara karaktärerna Spenser, Samantha, Kassandra och fader Esteban tänkt avsluta vad de påbörjat och nu i den numera mörka staden Ashcroft. Nämligen att besegra ondskan till varje pris om de så kan kosta deras egna liv. Ta dig an rollen som en Jägare och slå ut ondskan och ditt mål är att besegra mörkrets härskarinna eller….kan du ?

Det är med blandade känslor jag klarar ut detta lir från HVS. Man kan lätt säga att detta är ett fullspäckat äventyr med massor av action. Sällan jag får tid att andas ut då zombis och andra otäcka monster dyker upp i varje vrå och ser till att jag har att göra både en och två gånger innan jag faktiskt kan gå vidare i den otäcka staden Ashcroft. Styrningen tycker jag personligen drar ner lite på min totala upplevelse av detta spel. Man kommer snart in i styrningen men jag har svårt att vänja mig då den hela tiden känns obekväm. Men som tröst inget som förstör för mycket. Grafiken är okej men inget mästerverk av något slag. Miljön och stämningen är riktigt bra en mörk och härligt gothic anda vilar över staden Ashcroft. Story delen känns lättsam och enkel då spelet lägger all sin tid på mycket action. Spelet är också laddad med massor av ”easter egg” vilket känns motiverande att ta en extra sväng i stadens alla vrån. Jag klara ut spelet med karaktären Samantha Alexaner, Defender och använde flitigt min Katana som är ett svärdliknande vapen. Med tanke på hur mycket svärd jag körde så kan jag också nämna att jag upplevde att just de stridsmomentet med svärdet vara lite svår, tråkig och lite avigt då man slår mest i luften än på monster då man har valt att lägga in ett rörelsemönster om en rad slag och samtidigt rör sig din karaktär flera steg fram och du lämnar de du vill slå bakom dig. Jag upplevde detta mycket störande. Överlag så funkar de men även detta drar ner på min totala upplevelse av spelet. Jag personligen kan tycka att det är ett medelgod titel som säkert kommer tilltala en publik som vill piska skiten ur zombis och monster i mängder utan någon avanserad story. Jag vill avsluta mitt intryck av detta spel med att säga att detta funkar som bäst om man kör cooperativt med en vän vilket jag då tyvärr inte gjorde.

Lite kort om High Voltage Software
High Voltage Software (HVS) är en oberoende spel utvecklare som grundades 1993 av Kerry Ganofsky med huvudkontor Illinois, USA och är idag ca 100 anställda. HVS Innefattar också det helägda dotterbolaget Red Eye Studios som är en ”Motion Capture” studio som ligger vid Hoffman Estates, Illinois. Båda företagen jobbar med helt olika projekt. Red Eye Studios stod för all motion capture för spelet BioShock, 2K som släpptes för Xbox 360 och Playstation 3, 2007. HVS jobbar just nu mycket med egen utvecklade Quantum3 motorn som är speciellt utvecklat för Wii spel.

Annonser

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: