Upplockat: Onimusha serien, PS2

Veckorna innan jul så handlar jag friskt på tradera mycket fynd har det blivit.  Det kommer flera inlägg i rad om de senaste köpen. Det kan tyckas vara onödigt att blogga om vilka spel eller prylar som jag upplockat de senaste veckorna. Men det roar mig att få en liten journal på detta och du får en inblick i vad jag samlar alternativt spelar mest av just nu. Givetvis så kan du kommentera om dina erfarenheter och tankar kring spelen.

Ni som följt mig kanske redan vet att jag har klarat ut det första Onimusha-spelet i serien. Hade även den andra delen i samlingen och sökterunt efter den tredje och fann den till sist i ett parti om tre delar på tradera för en helt okej slutsumma av 85 kr inkl. frakt . Jag kommer lägga ut de andra två ur serien på tradera vid något tillfälle. Jag kommer nämna var och när här på bloggen när detta blir aktuellt. Jag är riktigt glad att jag fann den tredje delen till sist då den är mer ovanlig än det två första delarna av de totalt 4 delarna i serien om man inte räknar med  spinoff titeln Onimusha Tactics för GBA. Man får hård bevaka tradera för att få låga priser på denna serien då den tenderar ligga mellan 80- 300 kr beroende på skick detta gäller alla delar i serien. Tactics kan tänkas ligga något högre om den är komplett och mint. (nyskick)

Lite kort om: Onimusha
Onimusha (鬼武者?, Bokstavligen ”Demon Warrior”) är en spelserie av utvecklaren Capcom. Serien använder sig av historiska karaktärer som formade Japans historia, Man återberätta deras berättelser med övernaturliga inslag. Onimusha är Capcoms 6e största franchise, bakom Resident Evil, Street Fighter, Mega Man, Monster Hunter och Devil May Cry-serien. Serien har sålt minst 7900 tusen exemplar hittills. Det finns även en fullängds CG film för Onimusha:. Dawn of Dreams , med den alternativa titeln Shin Onimusha.

Titlar i serien:
2001 Onimusha: Warlords , Playstation 2, Xbox, Microsoft Windows
2002 Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Playstation 2 
2003 Onimusha Tactics , Game Boy Advance
2003 Onimusha Blade Warriors,  Playstation 2
2004 Onimusha 3: Demon Siege, Playstation 2 , Microsoft Windows
2005 Jissen Pachi-Slot Hisshouhou! Onimusha 3 (minispel) , Playstation 2
2006 Onimusha: Dawn of Dreams, Playstation 2

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

