Respons till GG : Hur ser mitt spelande ut?

Jag vill först nämna att detta är en bloggrespons på Gaming Grounds inlägg om ”hur vårat spelande ser ut?”

Detta är mina åsikter och min beskrivning av ”mitt spelande 2011”

Favorit genre:  JRPG, Actionäventyr, FPS – förstapersonsskjutare, Racing simulatorer, Hack ‘n slash, Rollspel
Favorit generation:  6
Favorit plattform: Gamecube, Playstation 2,PC
Favorit retrokonsol: Super Nintendo
PC vs Konsol: 70% konsol och 30 % PC (periodare)
Retrospelande: Retrospel jag uppskattar just nu är Playstation, SNES, GBA
Indiespelande:  Räknas Angry Bird annars  är mitt svar NEJ!

Jag spelar ofta och mycket spel från generation 6 som innefattar Gamecube, Xbox, PS2, Dreamcast. Det finns så mycket som jag vill spela för just denna generation så jag har varken tid, lust eller för den del råd att just nu se åt generation 7 och kommande 8 men det betyder inte att jag inte följer titlarna som släpps för de generationerna. Jag är inte förtjust i generation 7 och alla remake-versioner, DLC,3D-tjafset, Installationstid och download-spel sedan tycker jag personligen att många titlar till den generationen inte hör hemma där. Jag har sett massa spel som borde stannat på generation 6 konsolerna. Jag menar det är mer krut i generation 7 och PS3 framförallt. Jag gissar på att det finns en handfull värdiga titlar som är ”värda” att få kallas generation 7 spel som faktiskt utnjutnar maskinernas fulla kapacitet. Med detta i åtanke så kan jag inte förstå om de skulle få för sig att inom snar framtid släppa generation 8 när de knappt är klar med 7. Kanske kan jag se mellan fingrarna med WiiU för Nintendos överlevnad. Sedan säger jag inte att generation 7 inte är fulla av helt underbart bra spel men jag har inte tid för dom just nu. Skulle det vara en ny titel som inte är exklusiv någon konsol så väljer jag att spela dom på PC.

Besök: Gaming Ground Blogg som är fylld av underbar underhållning om precis allt.

Jag kommer senare publicera min ”Gaming Historik”

Tyck till nedan med kommentarer.

  1. #1 av Robin på 14 december, 2011 - 22:45

    Härligt att se & höra att fler uppskattar GC (som fick flopp stämpeln, precis som segas Dreamcast) 🙂 personligen så är det lite samma sak för mig.

    Jag har jobbat så mycket de senaste 3åren, att jag har fullt upp med att ta igen det jag missat. Jag blandar typ någon nyare titel med någon äldre, så jag får lite utav bägge världarna.

    Just nu är det typ sista biten på Doom 3, därefter blir det nog expansionen som gäller. Jag har även nya Rayman och Skyward Sword liggandes.

    Så nog har jag att göra alltid =) jag har ju för tusan inte äns hunnit klara ut Baldurs Gate 1,2 + samtliga expansioner!

Kommentera

