Crazy Taxi, DC – Mitt andra Dreamcast spel.

Jag har länge sneglat på Crazy Taxi som många har pratat så gott om. Det jag har sett på videos och läst om så verkar detta jätte roligt. Jag hade dock problem med mitt val om vilken version jag skulle välja och efter massa recensioner och uttalanden av samlare och spelare så är den bästa versionen till Dreamcast. Jag var nära att välja Gamecube versionen då den ligger mig varmt om hjärtat. Den versionen skulle vara okej men kunde inte riktigt slå av Dreamcast upplevelsen. Jag valde DC versionen som jag lyckas vinna på tradera för 49kr inkl. frakt Kul att få sitt andra spel till Dreamcast.

Crazy Taxi är ett racing/action spel som släpptes till SEGAs arkadmaskin NAOMI 1999. Det släpptes även senare till Dreamcast (2000), Playstation 2 och GameCube (2001) samt till PC (2002). mer information.

SEGA Arkad NAOMI Cabinet

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

