Senast Avklarat: TimeSplitters, PS2

Min speltid: ca 3 tim [Blandad]

Har nu roat mig med story delen i TimeSplitters och med varierande svårighetsgrad, har där med kommit fram till att denna FPS-titel är kort intensivt och roligt. Spel tiden har jag inte riktigt greppat då den är kort på alla svårighets nivåerna. Men på en sittning så bör du klarat ut storydelen på valfri svårighet. Detta är en sådan FPS-titel du snabbt plockar fram när du blir sugen på en snabb och underhållande shooter. Jag vill passa på och nämna att uppföljaren alltså TimeSplitters 2 var mycket mer underhållande i storydelen än föregångaren och är min absoluta favorit i serien än så länge. Jag tycker TimeSplitters är ett BRA spel och får högt betyg av mig. En bra titel till PS2:an alltså

Kort om TimeSplitters
TimeSplitter är titeln på det första spelet i spelserien med samma namn. Spelet är utvecklat av Free Radical Design och finns endast till Playstation 2. Crytek UK, tidigare känt som Free Radical Design, är ett företag som utvecklar spel och håller till i Nottingham, England. Företaget är välkänt för att ha utvecklat spelserien TimeSplitters och för att vara Firstperson Shooter utvecklare. Den tredje februari 2009, bekräftade Haze manusförfattare Rob Yescombe att Free Radical Design hade blivit uppköpt av det tyska företaget Crytek. Företaget grundades av fyra personer som lämnade Rare efter ha arbetat på Goldeneye (N64), för att starta eget. De var på den tiden ca 10 personer som arbetade med TimeSplitters och har sedan dess vuxit till ca 120 personer. De är nu två team där det ena arbetar på det kommande spelet TimeSplitters 4, medan det andra teamet arbetar på ett Lucasartprojekt. (Star Wars Battlefront III)

Källa:

, , , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

