Senast Avklarat: Medal Of Honor: Vanguard, PS2

Min speltid: ca 12 tim [HARD]

Förra helgen klara jag ut Medal Of Honor: Vanguard för playstation 2 som också är den sista MoH titeln för ps2. Med min gubbgrinighet vill jag kort berätta om hur vilseled jag blev efter sett en review på YouTube om spelet. Jag sökte runt efter ett kort spel som jag kunde ta i en sittning under lördagen i förra veckan. Jag var sugen på en FPS-titel som jag kunde roa mig med under lördags kvällen med ölkorven och julmusten som tilltugg. Jag letar fram några FPS-titlar ur min samling och söker runt efter speltid på nätet och hittar snart en review på YouTube som berättar att Medal Of Honor: Vanguard är ett kort spel på 2 timmar som också ska vara skit lätt. De berättas också om hur tråkig och dålig grafik spelet har för sin tid. Vapnen i spelet funkar inte som de ska och svindålig musik om det ens förekom någon. Enligt herren i fråga så var spelet totalt ointressant och får 2 i betyg på allt förutom spelets längd där den får en 1:a i betyg. Jag brukar aldrig ta någon review på blodigt allvar men denna gjorde mig väldigt upprörd.

Nu ska ni få veta varför:
Jag bestämde mig för att spela Vanguard för två timmar eller kanske något mer funkar ju fint trots att det inte får full pott tänkte jag. Jag väljer svåraste som alternativ om tre svårigheter att välja på. Jag börjar mitt äventyr som påminner om massa andra FPS-titlar jag redan spelat. Märker tidigt i spelet att vapnen funkar som dom bör inget utöver de ovanliga enligt mig. Har man inte kännedom om vapen i dessa typer av spel vid det här laget tänkte jag. Man kan inte skjuta långt med ett närstridsvapen och vissa vapen är för olika ändamål precis som vanligt. Vet man inte detta så visst blir det ett minus då. Jag upplever inte att spelet är tråkigt för jag har inte tid att ens tänka den tanken med fi högt och lågt allt i en svär med en spännande musik som jäktar mig och försätter mig i förväntan om vad som kommer hända här näst. Jag granskar grafiken och kan inte påstå att den skulle vara sämre eller för all del bättre än andra liknade spel från samma år eller tidigare. Jag hittar faktiskt ett grafikfel (bugg) i en lada, då det troliga jordstampade golvet istället var en himmel, det stället lämnar man så snabbt så det är knappt värt att nämna.

När jag är ca 2 timmar in i spelet så funderar jag på att snart är det på ”G” för avrundning nu är det strax sista rundan. 4 timmar går, 6 ,8 ,10 timmar går och jag funderar på hur fan kunde han springa igenom detta på två timmar? Va fan han måste ha kört på lättaste om de ens är möjligt på den nivån. Mot natten så tar jag mig igenom en fabrik som har snipers högt och lågt och här tog jag det väldigt försiktigt för att inte bli av med huvudet en utmaning som var en riktigt rolig del av spelet faktiskt. Snart så kommer jag till den slutliga delen i spelet som nästan gick mig på nerverna efter alla timmar i ett sträck. Man skulle slå ut några jobbiga tanks plus landsoldater som storma mitt teams position och det var en mycket intensiv upplevelse och tråkigt var de fan i mig inte. Jag tvingades stänga ner spelet och köra vidare en timma när jag vakna för att efter mycket om och men klara ut detta. Spel tiden hamna kring 12 timmar (svåraste) om jag inte räknar fel. Jag kan som av rundning säga att detta är inget dåligt Medal Of Honor spel och det förtjänar min respekt. Detta är ett BRA spel och borde ligga på ett betyg på kring 7-8 någonstans.

Spelet var uppdelad i fyra kampanjer med totalt 10 missions. Trolig spel tid på svår är troligen 8-12 tim beroende på hur skillad du är som spelare.

Kampanj  1: 2 mission

Kampanj  2: 3 mission

Kampanj  3: 3 mission

Kampanj  4: 2 mission

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

