Senast avklarat: Onimusha Warlords för Playstation 2

Min speltid: ca 5 tim [Normal]

Jag spela igenom detta lir 3 gånger och trots att de var kort så hade jag jätte roligt. På första försöket låg jag på 5 timmar, 2:a försöket 4 timar och sista rundan 3 tim. 10 min så kort är det utan tvekan. Jag fick Rank A med en speltid på ca 5 timmar vilket är jätte bra. Jag körde en runda till och fick B rank på en fin tid på 3 tim. 10 min vilket är mycket snabbt. Sämre betyg på kortare tid hur kan det komma sig? Det fick jag ta reda på och bjuder dig på den informationen nedan.  Onimusha 2: Samurai’s Destiny ligger och väntar på mig får se om det kan avnjutas kring juletid. Jag kan rekommendera Onimusha Warlords utan att ha dåligt samvete.

Lite kort om: Onimusha Warlords
Onimusha (鬼武者?, Bokstavligen ”Demon Warrior”) är en spelserie av utvecklaren Capcom. Serien använder sig av historiska karaktärer som formade Japans historia, Man återberätta deras berättelser med övernaturliga inslag. Onimusha: Warlords, som först släpptes i Japan som Onimusha är det första action-äventyret i Onimusha-serien, först släpptes det till Playstation 2 år 2001. Senare efter många förändringar så släpptes det som Genma Onimusha Till Xbox år 2002. Spelet var också portas till PC Windows som Onimusha: Warlords, även om denna version var först ut i Asien och Ryssland. Onimusha är Capcoms 6e största franchise, bakom Resident Evil, Street Fighter, Mega Man, Monster Hunter och Devil May Cry-serien. Serien har sålt minst 7900 tusen exemplar hittills. Det finns även en fullängds CG film för Onimusha:. Dawn of Dreams , med den alternativa titeln Shin Onimusha.

Hur når jag S rank i Onimusha Warlords?

Först får du 30-10 poäng baserat på hur många demoner du dödat under spelets gång.

0-399 Demons dödade -> 3 Points
400-499 Demons dödade -> 5 Points
500-599 Demons dödade -> 7 Points
600+ Demons dödade -> 10 Points

Därefter får du 30-10 poäng baserat på hur många själar du samlat i din Gauntlet.
0-34,999 Souls -> 3 Points
35,000-44,999 Souls -> 5 Points
45,000-54,999 Souls -> 7 Points
55,000+ Souls -> 10 Points

Slutligen får du 30-10 poäng baserat på hur snabbt du klara ut spelet.
5 timmar+ -> 3 Points
4-5 timmar -> 5 Points
3-4 timmar -> 7 Points
Under 3 timmar -> 10 Points

Spelet tar poängen från de tre kategorier och adderar dem. Se nedan för vilket slutrank du kan få.

0-9 Points -> D Rating
10-17 Points -> C Rating
18-24 Points -> B Rating
25-29 Points -> A Rating
30 Points -> S Rating

Källa

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

