Jet set Radio – Mitt första Dreamcast spel

Jag är en av de få som aldrig köpte sig en Dreamcast vid lanseringen i Sverige 1999. Jag tendera dröja kvar på all ”äldre” teknik och denna gången så var jag kvar på Playstation som lanserades i Europa 1995. Jag hade massor kvar att spela på Playstation och med tanke på alla underbara RPG titlar så gick tiden och Dreamcast blev bortglömd av mig. Massor av år senare närmare bestämt 2010 så hittar jag på loppis en Dreamcast komplett med Resident Evil Code Veronica allt i super fint skick. Jag gav 300 kr för allt och sålde senare spelet på tradera för närmare 400 kr och fick där med konsolen gratis. Maskinen har legat utan att spelas på sedan köpet och jag har försökt ta reda på bra spel att köpa till maskinen så den kommer till användning igen. En av alla tips jag snappat upp är bl.a. Jet Set Radio och i förra veckan hade jag turen att vinna den på tradera, allt  i mycket gott skick för 50 kr inkl. frakt .

Jag vill ha massor av tips på bra spel till DC som jag kan kolla upp. Oavsett när du läser detta inlägg och har en bra titel att bjuda på så kasta iväg tipset i  kommentarerna här nedan.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

