PCGAMING World: Gamla nyheter blir som nya!

Jag köpte SVENSKA PCGAMING World nr 4, April 2004. Alltid kul att ta en titt tillbaka i tiden, en retrospektiv titt på vad som var aktuellt just då. Jag kom på mig själv flera gånger när jag bläddra i tidningen att jag utbrister -Jaha. En tanke jag fick var att det är precis som det vore en dagsfärsk nyhet när det i själva verket är gammal skåpmat eller rättare sagt historik från en svunnen tid.  Jag tycker det är riktigt kul att bläddra i äldre tidningar vad det än kan vara som intresserar mig. Vill med detta bjuda på lite från denna tidning som fick mig att -Jaha mig. Nedan notiser gäller det då väntade Half-Life 2 och Far Cry . Du blir också bjuden på en top 4 roligaste spelvapen från 2004, de du. Du ser även de mest efterlysta spelen alla väntar på top 14, 2004 -Tryck på bilden för att förstora och läsa notiserna.

Tyvärr så är Svenska PCGW nerlagd. Är det någon som vet vilket år och nummer som blev den sista?

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 av Eric på 8 augusti, 2012 - 23:08

    Jag prenumererade pa tidningen fran den startades tills den lades ner. Oktober 2005 blev det sista numret i Sverige.

  2. #2 av medialen72 på 8 augusti, 2012 - 23:34

    Tack för det Eric. Då kanske du har kan bjuda på när det första numret kom också?

  3. #3 av Eric på 21 mars, 2013 - 21:59

    Ursäkta för sent svar. Tidningen hette från början incite PC Games och det första numret kom ut i november 1999. Tidningen bytte namn två gånger, först till PC Gaming och sedan till PC Gaming World. Är inte helt säker på när namnbytena var, första bytet tror jag var 2-3 år efter tidningen startade, alltså någon gång under 2003, andra bytet något senare. Har alla CD/DVD skivorna kvar i lägenheten och tidningarna finns någonstans i mina föräldrars ena hus.

  4. #4 av Eric på 21 mars, 2013 - 22:05

    Level 7 har en sida med lite info om gamla utdöda speltidningar som du kanske kan vara av intresse för dig: http://level7.nu/pages/SpeltidningarForr

  5. #5 av Eric på 21 mars, 2013 - 22:07

    Skrev fel ang. namnbytet till PCG, det var Sep. 2002.

Kommentera

