Upplockat: Devil May Cry for Mace Griffin

Jag är en av de få som totalt missa Devi May Cry – serien. Så därför är jag nu jätte glad att på tradera fått ropa in första och tredje spelet i serien för en nätt summa av 68 kr inkl. frakt.  I samma vecka ropa jag även i ett osäkert kort i Mace Griffin Bounty Hunter, 2003 som är ett av två spelreleaser från Black Label Games.  Jag läste på mycket innan jag köpet detta lir och det var en handfull kritiker som tyckte spelet var underskattat och borde fått mer credit än vad de fick när de först kom 2003. Jag kan dock förstå att spelarna som fått vänta på denna titeln var besvikna när dom först blir lovad ett spel som aldrig blev av då man gick ut med att de skulle släppa ett  spel i  sandbox anda i stil med Grand Theft Auto. Men resultatet blev något helt annat ett mer linjärt spel . Inte nog med det så blev titeln uppskjuten ett flertal gånger mer salt på såret alltså. Mycket negativ kritik har spelet fått men som en nästan bortglömd bakgrund så står spelet utan några krav.  Jag tänker ge det en chans då jag är väldigt svag för FPS. Har även observerat att Intresset har ökat en hel del för detta spel de senaste året med spår av positiva betyg, spännande!

Kort om :  Mace Griffin Bounty Hunter, 2003
Mace Griffin: Bounty Hunter är ett first person shooter på PlayStation 2, Xbox och Microsoft Windows.

En av dess unika egenskaper är förmågan att växla mellan till fots FPS till rymdskepp utan jobbig laddningstid du kan också släppa styrspakarna och gå runt medans ditt skepp följer sin kurs. Du hör Henry Rollins röst till Mace Griffin även känd från gruppen Black Flag man kan även höra hans musik i spelet. Ta dig ann rollen som prisjägare i en fiktiv rymdvärld. No more *spoilers*

, , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

