Jag älskar min VHS!

VHS Död! från och med December 2008 då man la ner tillverkningen av Video Home System. Redan kring 2006 börja man sluta släppa nya titlar på VHS band. Vi fick njuta av storslagen underhållningsmaskin i 33 år. Verksamhets åren 1975-2008

Källa: http://www.worldtvradio.com
Runt 1971 började JVC ingenjörerna Yuma Shiraishi och Shizuo Takano att jobba fram VHS-formatet som de flesta idag känner till.

Det känns vemodigt när man tänker tillbaka då man hängde i videobutiken och lärde känna massa roligt folk. Man snacka om film och fick många goda vänner. Tänk, man bedömde om en film var bra bara genom att studera bilder och text på filmfodralen och givetvis vännernas goda tips . Andra tider nu IMDB och rating.

Man köpte filmer för tusentals kronor genom åren och sedan kommer DVD och då lasta man sina bilar och drog det till tippen. Jag stod med ett beslut som jag inte ångrar, jag behåller mina VHS filmer. Det dröjde länge innan jag faktiskt börja uppskatta DVD och tycker det är ok nu mera. Men vad händer då jo Blu-Ray. Men den får fan vänta trots att det redan ligger i förmånlig prisklass på både maskin och filmer. Nu brukar jag faktiskt köpa filmer på VHS och DVD det är roligt och billigt att samla på , mycket underhållning för lite pengar , nja om man inte är storsamlare som vissa faktiskt har blivit. Dom berättare jag om vid ett senare tillfälle.

Jag verkligen älskar min VHS och det skriker nostalgi och glädje varje gång jag sätter i en film i maskin!

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

