Fallout 3 – Fick mig att lyssna på Jazz och R&B

Fallout inspirera mig till att börja lyssna på jazz och R&B. Tanken slog mig idag att de är sjukt tufft att så gammal musik lyfts fram i ett storsäljande spel så som Fallout 3  och får flera hundratusen unga människor att lyssna och älska musiken. Så all negativ kritik om våld och annat traditionellt gnäll så finns de ju trots allt mycket gott som också kommer ur ett spel.  Jag tycker personligen att  TV & Dator spel  tillhör en helt ny grupp inom kulturen. Jag kan lägga handen på hjärtat och säga att  jag har lärt mig mycket via spel som jag sov bort i skolan om ni förstår vad jag menar. Nog om detta  jag vill kasta fram en liten” lathund” på låtarna som jag lyssnat på i mitt äventyr i Fallout 3.

Håll till godo!

Musik i Fallout 3

Låtlista med texter hittar ni på Legal Geekery site
http://legalgeekery.com/2008/11/08/fallout-3-song-list/

Jack Shaindlin - Let's go Sunning (piano)


Roy Brown - Mighty Mighty Man (R&B)


Cole Porter - Anything Goes


The Ink Spots- I don't want to set the world on fire


The Ink Spots - Into Each Life Some Rain Must Fall


The Ink Spots  - Maybe
 

Bob Crosby - Way Back Home


Roy Brown - Butcher Pete (Part 1 & 2 )


Tex Beneke - A Wonderful Guy


Billie Holiday - Crazy He Calls Me


Danny Kaye with the Andrews Sisters  - Civilization


Billie Holiday - Easy Living


Bob Crosby & The Bobcats - Happy Times
http://www.youtube.com/watch?v=3_9Thp-s5dc
, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

