Upplockat: Suikoden Tactics och Valkyrie Profile 2

Detta är mitt första inlägg i Blogg- serie ”Upplockat” som handlar om saker jag köpt hem mestadels spel till olika konsoler. Det kommer även att dyka upp musik och andra ting  som jag fyndat  på loppis, secondhand och auktioner.  Följ med och se om du är så nyfiken.

Idag landa två spel till Playstation 2  i  brevlådan som jag vunnit på tradera tidigare i veckan.

Först ut att nämna är Suikoden Tactics från KONAMI som är ett taktiskt turbaserat rollspel som utspelar sig i samma värld som de tidigare fyra Suikoden. Släpptes först i Japan 22 september, 2005 under namnet Rhapsodia och hamna till sist även i Europa, 24 Februari , 2006 Spelet är inte jätte ovanlig och går att hitta för en ansenlig summa med lite tur. Ett prisexempel  150-300 kr för en välvårdad och komplett utgåva.  Inplastad utgåva kan springa iväg från 300-600 kr uppskattningsvis . Allt med en nypa salt så klart. Själv så vann jag spelet för 144 kr

Sist ut en uppföljare, Valkyrie Profile 2: Silmeria från Square Enix . Den underbara kompositören Motoi Sakuraba gör givetvis sin magiska musik till detta RPG äventyr som sägs vara riktigt bra , vad vet jag som inte hunnit så långt än. Spelet släpptes först till Japan, 22 Juni ,2006 och till Europa, 7 september, 2007. Spelet kan man köpa riktigt billigt just nu och man bör nog passa på då de flesta titlar till ps2:an ligger lågt. Prisexempel 50-150 för ett komplett i fint skick. Inplastad runt 150-250kr uppskattningsvis . Själv så vann jag spelet för 60 kr

Ska bli intressant att sätta tänderna i dessa trevliga lir.

, , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

